Wednesday 9 May 2012

Al Fatihah..




Assalamualaikum..

Alfatihah untuk makcikku yang meninggal dunia baru2 nie..
masih bersedih..hanya mampu berdoa agar arwah tenang dan
ditempatkan dikalangan org yg beriman..Amin...

Peritnya bila kehilangan sesuatu yang xmungkin kembali...

adik beradik mak aku tue ada 3 orng yang dipanggil angah..
kami nie orang banjar..mmg nk panggil org lain dipanggil angahnya...hihi
ade la sleng sket..haha..
yang membezakan mereka = Angah Putih, Angah Hitam, dan Angah Usup.. hihi...
sebenarnye ade jerk name dorang.. tp aku mase kecik2 dulu mane nk ingat..
so mak aku kt.. nie angah putih..nie angah hitam..beza kulit dorg..
sorang putih..sorang hitam..ngeee..

ape la kn..tp tu la uniknya.. smpi husband kt npe panggil angah hitam putih? ngeee...
jenuh mak aku terangkan..tp xpaham gk..hampeh..hihi..mak aku cakap banjar.. mane nk paham..

Arwah mase dulu duk perak..selepas suaminya meninggal dunia,anak2 dia bw mai KL..
yela..xkn nk bia die duk sorang2 kt kg..anak2 sume kt KL..
kang sakit sorg2..cian dia..

umah Arwah kt kampung sgt2 besh...Al maklom la.. aku org Key Ell..haha...
Bilik kecik <-- jamban.. hihi...mengadap sawah..subur sawah kt situ..hahaha..opsss

ada tali ayaq.. penah la aku mandi kt tali ayaq tu.. <-- merasa la jd anak dara kampung..
mase tu nk raya kot.. <-- xingat..lame da kejadian nie..
main mercun kt tali ayaq tu.. baling dalam ayaq..meletop x la kuat sgt.. tp besh..pengalaman wooo.. kau ado? haha..

pg2 depa wat pulut makan ngan ikan masin.. sedapnye... <-- ngah menaip nie tetibe terliur..

lame da x balik kg.. Arwah pun da xde.. xde sape la kt sane..hmmm...

aku belajar naik basikal pon gne basikal arwah p bendang tue..yang basikal tua tu..
ade palang kt tengah..aku masuk kut tengah nk kayuh.. <-- kaki x sampai lorh.. hahaha...dasat2..

orang dolu2 da gne fix c da.. hehe..bezanya xde kaler2 terang jerk..haha..

Hmm kenangan yang banyak untuk di ungkapkan.. sebak didada..

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...